måndag 28 augusti 2017

Ett steg i taget.

Ett steg i taget  mot en bättre miljö. 
Efter en föreläsning på jobbet om gifter och hormonstörande ämnen i miljön, har jag börjat använda ättika och eterisk olja istället för sköljmedel. När jag skulle köpa oljan i hälsokostaffären, råkade jag få se en förpackning med tvättnötter. Det lät spännande så jag köpte en förpackning. Nu har jag provat och det fungerar faktiskt och tvätten blir ren och luktar riktigt gott!
Bild 210. Tema: 70. Ett steg i taget.


 

7 kommentarer:

  1. Spännande med tvättnötter och vilken bra steg du har tagit, mycker bra tolkning av temat!

    SvaraRadera
  2. Fin komposition av miljövänlighet och ett tack för det fina tipset. Ska nog pröva på det :-)

    SvaraRadera
  3. Så spännande, tvättnötter har jag aldrig hört talas om.

    SvaraRadera
  4. Spännande! Tvättnötter har jag inte hört talas om tidigare.

    SvaraRadera
  5. Ättika är bra till mycket, inte bara till inläggningar. Eterisk olja och just lavendel, som du har på bilden, är bra att ta några droppar i lite vatten och spraya på sig som myggmedel. Funkar faktiskt. Ska vara bra mot fästingar också.

    SvaraRadera
  6. Kul, min dotter har använt dessa och gillade dem. Själv har jag ej provat dessa, är tyvärr inte lika miljömedveten, ännu...

    SvaraRadera
  7. Spännande låter det! Men det måste bli dyrt, eller? Det kan inte vara billigt och så håller de inte så länge!

    SvaraRadera