tisdag 26 augusti 2014

Kantareller

Gav mig ut i skogen för att se om det hade kommit upp några kantareller efter allt regnande.
Men det var dåligt med kantareller. Efter mycket letande hittade jag en ensam svamp på ett av mina svampställen. 


Jag bestämde mig för att cykla hem, men efter en liten bit på skogsvägen fick jag se att det lyste alldeles gult mellan träden...

...nu får jag nog korgen full tänkte jag!

Men när jag kom närmre fick jag se att svamparna satt på en stubbe och troligtvis var någon form av ticka. Snopet!!!

2 kommentarer:

  1. Tickorna på stubben heter svavelticka... faktiskt ätlig om man plockar riktigt unga exemplar.
    Vi har ju inte känt till varandra så länge, utan "möttes" ju genom utmaningen 365... Nu fick jag för mig att jag skulle se lite av vad du brukar skriva om när du skriver om att bo på landet... och då hittade jag det här inlägget och eftersom jag är svamptokig så kunde jag inte låta bli att kommentera :)
    Önskar dig en fin dag!
    / Anki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, roligt att du kikade in på min blogg. :)

      Radera