söndag 18 maj 2014

Lite plantor och sådd

Har varit förkyld och hes så jag inte kunnat prata några dagar. Men i helgen blev det en tur till Plantagen för att köpa jord och lite kryddplantor, tomatplantor och frön till rädisor.
Det är svårt att låta bli när solen skiner och det är varm och skönt ute och har man inte feber kan det väl inte skada, tänker jag.

 Här får en koriander och en basilika samsas med oregano, timjan och gräslök från förra året.

 Här har några jordgubbsplantor som jag fick av mamma i höstas, klarat vintern och bredvid satte jag en persiljeplanta. Sedan sådde jag några rader med rädisor , en ganska udda kombination men det får bli så här, så länge tills jag fixat några fler pallkragar.
2 krukor med busktomater blev det också, en röd och en gul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar